2.13.2015

TRAVELLING SONG










ibland måste det dröjas med att dela mina resor med Er, 
som fantastiska skottland i slutet av förra året,
för att de bilder som tas är del av projekt som komma skall.
det här nya året börjar redan fyllas på med datum & destinationer.
några av dem finns sedan innan i hjärtat och ett är alldeles nytt och okänt för mig.
det är pirrigt och fint det där, att få se så många vackra och spännande platser
i bara farten av det man älskar, - & arbetar med. 

senast var marrakech, som jag gärna vill dela med mig lite mer av,
åtminstone i bilder, för nu väntar om bara en liten stund en annan slags resa. 
en av det kortare slaget, men också det allra bästa.
strax hämtar m och vi ska köra till brighton och stanna över helgen.
känna på den plats där vi funderar på att bo. bara vara.
och jag är inte alls sådär organiserad som mina 'flatlays' ljuger om,
det där är mer en lust i bilder. så jag har inte packat än.
har inte ens kommit ur pyjamasen. men längtar, det gör jag redan. 










kvar dröjer sig lite själ hos en modeskapare jag nu vet lite mer om.
och den underbara känslan i jardin majorelle där i marrakech där hans aska vilar,
- nog det verk av konstnären jacques majorelle jag tycker allra bäst om,
den trädgård han började skapa runt sitt hem & studio på 30-talet
och som senare räddades & ägdes av yves saint laurent & pierre bergé.

kvar dröjer sig orden saint laurent's partner bergé
sa vid begravnings-ceremonin just där i rosenträdgården;

.. ’but i also know that i will never forget what i owe you
and that one day i will join you under the moroccan palms’ ..


det bär så mycket kärlek,

h



flatlays | all fira s/s 15 except hats, shoes & sunnies (private)
cards from favourite underwearables | golden pineapple from le kiosk
ambra nera room essence from ortigia | golden temporary tats from flash tattoos
shoot | fira s/s15 look book marrakech intense
wardrobe | all fira s/s15
model | lina lindholm mua & hair jossi madsen
location | jardin majorelle & rue yves saint laurent, marrakech
thank you | fira - for getting us to morocco
© hannah lemholt photography





//


sometimes it has to be delayed; me sharing my travels with you,
as with amazing scotland late last year,
since the photographs are to be part of projects to come.
this new year is already filling up with travel dates & destinations.
some of them are ones close to the heart and one is an unfamiliar for me.
it's a tingly treat that, - to get to see so many beautiful and exciting places
in the fly of doing what you love, - & do for a living.

last up was marrakech, that i want to share a little more of, at least in pictures,
cause now, any minute, awaits a different kind of trip.
one of the shorter sort, but also of the very best kind. m's picking me up
and we're going road trippin to brighton & staying the weekend.
for me to get a feel of the place where we may be looking to live. and for us to just be.
and i'm not nearly as organised as my 'flatlays' flat out lie about,
they’re more of a figurative delight for me, packing for real i haven’t even done yet.
i’m not even out of my pyjama. but longing for this trip, - i’m there already.

lingering is the soul of a fashion icon i now know a bit more about,
and the stunning feeling of jardin majorelle in marrakech where his ashes rest,
- probably the work of painter jacques majorelle i like best;
the garden he began to create around his home and studio in the 30's
and who was later saved & owned by yves saint laurent and pierre bergé.

lingering are the words saint laurent's partner bergé
said at the funeral ceremony right there in garden;

.. ’but i also know that i will never forget what i owe you
and that one day i will join you under the moroccan palms’ ..


it carries so much love,


h








6 kommentarer:

  1. Jag tror att dina resor är både yttre och inre. Just nu längtar jag någonstans dit jag inte kommer att komma, åtminstone känns det så just nu... Jag drömmer om vingar som kan ta mig dit jag önskar om så bara i drömmen.

    Tack för att du delar med dig och inspirerar.

    Jag önskar dig en hjärtlig dag !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
    Svar


    1. det är de absolut,
      - det tror jag att Dina är också.

      jag läste häromdagen, något som
      henry ford sagt;

      “Whether you think you can,
      or you think you can't
      - you're right.”

      man kan säga det där på många sätt,
      men jag tror verkligen på det,
      hur det än sägs,
      - det börjar med vart Du tror att Du kan
      och vart Du vill komma.
      och jag är säker på att Du kan ta Dig dit.

      tack för att Du stannar till här.

      önskar Dig allt, allt gott,

      hannah




      Radera
  2. Hey sweetie, how was the raod trip
    and Brighton?
    ooooh I am soooo excited :)
    Happy Wednesday, you Sweetheart you...
    x, t.

    SvaraRadera
    Svar


    1. oh, i’m trying to get to that.. *smiles*
      it needs a post on its own.

      thank you, sweetheart,
      - now wishing you an inspired & beautiful
      thursday,

      h,

      x


      Radera
  3. Så vansinnigt vackert, har sagt det förr men måste säga det igen att du skapar magi Hannah, vill ha allt du gör på väggen!
    Kärlek i mängder
    Anna

    SvaraRadera
    Svar


    1. alltid lite extra värdefullt från Dig, goding ..
      .. med Ditt öga .. tusen, tusen tack..!

      när vi hittat vår lägenhet i brighton ska
      jag hänga mer av det DU gör på väggen..!

      så mycket kärlek, - tillbaka till Dig,

      hannah


      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...