8.23.2012

WATER FOR GYPSIES







jag är inte vän med mig själv idag. 
men jag jobbar på det.
en balkong, - inspirations, - foto, - & testund i taget.
försöker ge mig själv lite andrum.

det kreativa är mitt vattenhål. 
det ger mig klarhet och kraft och lust. 
därför känns det så viktigt att vara rädd om just det;
att varva arbete med nöje
och att ta mig tid att skapa för både och. 
inte smutsa ner fristaden.
då täpps flödet av vatten igen.

det där är en balansakt när man jobbar med det man älskar. 
jag har träffat oräkneliga fotografer de senaste två åren, 
som antingen försvinner drömmande 
{bakåt i sin egen tid, tror jag};
låter blicken vandra iväg, - eller spänner den i mig, 
och säger

håll tag i det där. 

att Du gör det av passion.







så.
därför varvar jag idag arbete med foto,
- med fotografering  för nöjes skull.
för mig kan det vara att plåta just allt & ingenting i min närhet.
ungefär såhär.
och där, bland vissnade blomblad, de små detaljerna i vårt hem;
alla med sin historia och de mest omtänksamma små presenterna
och nedskrivna orden från en vackraste av människor, 
kan jag se mig själv i ögonen igen.


hur ser Ert vattenhål ut?









och nu?
ännu mer vitt hallon-te,
ännu mer musik och öppna fönster mot vinden,
- & så är jag redo att arbeta igen. 

kärlek till Er ! 
och en riktigt härlig helg..




±

’savannah coat’ : spell & the gypsy collective | armband m. turkos : lite kalabalik
armband / halsband m. stenpärlor : ateljé fjäderholmarna 
ringar m. turkoser : hötorgets loppis | linneväska : merci
leather travel case / gypsy water : byredo
kors m. stora träkulor & handmålat korgfat : present från världens vackraste sara 
{varav lite kanske kanske går att köpa snart}
etc

© hannah lemholt





23 kommentarer:

  1. Underbara bilder!!
    Trevlig helg till dig...
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. stort tack !!
      glömmer Dig i n t e,
      det är allt annat som
      växt i storlek & tar mer
      tid än väntat; men Du
      har kvar Din plats på
      le’Mad listan, var så säker !!

      :) kramar

      Radera
  2. Vattenhålet idag är nästan belagd med en liten hinna av is. Det är också nästan igenvuxet av gammalt och nött, som inte ger nån glädje längre. Jag längtar efter ljus, luft, salt, tång, musselskal och jag fyller vråna under taket med fyllda flyttkartonger och bara längtar,,, Jag behöver en ny oas med spännande vattenhål, helt enkelt.
    kram EM

    SvaraRadera
    Svar
    1. hum.. jag har också fått slå hål på lite is idag..
      tur att man är ’gammal’ vinterbadare. :)
      men tror bestämt att Du hade kusten & havet
      framför Dig i tiden, và? d e t är bästa medicinen
      det..
      stor kram till Dig,

      h

      Radera
  3. lika fina foton som vanligt..
    åh, gillar verkligen lite kalabalik armbandet ~ tyvärr säljs ju inte det mer, så jag har spanat in 'lite peachy' ett tag nu :)

    kram,

    c ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack !
      mm, det är fint, ~ & peachy
      har jag just skickat förfrågan
      om idag ! : ) också urfint..

      kram till Dig,

      h

      Radera
  4. Underbara foton som altid, från en mycket speciell "kärlekskrigare"
    Jag uppskattar den lilla texten speciellt :-)

    Love from "LW" /yvonne

    SvaraRadera
  5. som vanligt när jag är här.
    Hos dig och läser.
    Så drabbas jag av samma känsla som när man är nykär och bubblorna pirrar i min kropp.
    På ett bra sätt. Du säger de finaste saker och även när de är lite vemodiga så är det precis vad jag förstår.
    Jag har sagt det så många gånger.
    Du skapar magi i dina foton och ord.
    Fortsätt. du är bra, bättre än alla på detta.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj, vilken fin kommentar & komplimang !
      stort stort tack .. mest av allt för att Du
      säger att jag kan ge Dig en känsla,
      ~ det är alltid så fint. jag blir så glad ..

      kram till Dig,

      h

      Radera
  6. Du är helt fantastisk...ställer du ut dina vackra bilder någonstanns? kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack helena !!

      försöker hinna det med
      någotsånär jämna mellanrum,
      men nu är det alldeles för länge
      sedan {på magasin36}.
      det ser dock ut att hinnas en liten
      utställning i stockholm i höst / vinter.
      har hunnit få styr på ett gäng handgjorda
      ramar med äggoljetempera iallafall.. :)
      nu ska det bara fotograferas..

      lovar att berätta på bloggen om / när
      den blir av !

      kram, hannah

      Radera
  7. Blir lika förväntansfull, varje gång du kommer med ett inlägg, blir aldrig besviken, blir alltid mer kreativ själv efteråt.

    kram Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, tack anneli, ~ det gör mig verkligen
      glad att Du säger att Du själv blir mer
      kreativ .. det är en riktigt fin komplimang !

      kram !

      Radera
  8. I'm sitting here smelling of gypsy water and now I can see it in front of my eyes, bizarre&wonderful :) Stunning series&hues. x

    SvaraRadera
  9. Hannah...dessa bilder är så vackra...bland dom vackraste du gjort....älskar dom verkligen. Förstår så hur du menar med passionen...så lätt att tappa den om man inte får skapa fritt i bland.

    STOR KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, hanna, ~ tack !!
      precis; jag tror Du vet precis ..
      det är en skör sak det där.
      men kanske också därför så underbar ?

      stor kram tillbaka till Dig, fina Du.

      Radera
  10. åhhh vad härligt! gud så skönt. jag ska också sätta igång och njuta här. kanske dammsuga först... men sen ska jag öppna fönstrena och njuta av dagen! vi måste ses och fika någon dag. är ledig nästa vecka också. kan du?

    kraaaaaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. den där eviga balansgången, jenny ! :)
      .. och så vill man klämma in så mycket
      mer mys än man hinner, ~ som en fika ! :)
      har f u l l t upp just nu, så ledigt kan man
      nog inte kalla det, ~ men tittar hemskans
      gärna hem till Dig för kaffe & andpaus,
      ~ & för att komma hemifrån kokongen.. :)
      kan vi våga hoppas på nästa vecka ?

      kram sålänge !

      Radera
  11. Vattenhål...
    Tack för inspirationen-svaret blev till mitt inlägg idag! :-)
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  12. Att andas och ta ett kliv bakåt brukar fungera. Då tappas inte kreativiteten bort. Känns som att kreatviteten är lite beroende av välmående iaf i längden. Jag behöver ibland få vara lite i min egna värld, min bubbla av tankar och skapande för att hänga med i allt annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. precis så tror jag också..
      .. & det känns som att det
      är just d e t som är så svårt
      att både komma ihåg att göra,
      ~ & att ta sig tid för desto äldre
      man blir .. jag var mycket bättre
      på att ’bara vara’ när jag var yngre.

      tror jättemycket på det Du skriver;
      ’kreatviteten är lite beroende av
      välmående iaf i längden’ ..

      tack för Dina ord !

      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...