8.07.2012

ashes and snow







vi dricker morgon-te i sängen medan regnet vräker mot fönstren.
mellan mjuka linnelakan; varma av sömniga kroppar,
berättar Du om Dina resor.
jag berättar om den där hisnande vackra berättelsen,
den där fantastiska fotografen som får mig att gråta, uppfylld, varje gång.
vi har sand från sinai och sand från sahara i våra gamla apotekarflaskor.
jag känner på den ibland, mellan fingrarna försiktigt. 
öknen måste bli nästa dröm. nästa destination.











önskar Er en fin vecka.
och kärlek, 

h



± 

{canon eos 5d mark II | canon ef 50mm/1.4}
{självporträtt / porträtt | alla fotografier är tagna hemma hos sara}
{© hannah lemholt photography}







12 kommentarer:

  1. finaste bildene, fargane og følelsane. Nederste bildet var super herlig<3

    SvaraRadera
  2. Så vackert Hannah.
    Ateljen är sig inte riktigt lik sedan du var där...tror den saknar dig redan...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vackraste bilderna. Inlägget gör mig alldeles varm i själen. ♥ Kärlek.

    SvaraRadera
  4. Håller med Sussi...

    SvaraRadera
  5. Tack för att du fick mig att upptäcka Gregory Colbert.
    Det är så vackert så det gör ont.

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga ord från en magisk plats mellan två själar. Tack för att du delar med dig! Kram, Sanna (hon med det försiktiga hejet...)

    SvaraRadera
  7. HEJ Hannah!

    ÄNTLIGEN kan jag lämna några ord...har svurit och stampat många gånger under semestern då jag så gärna velat skrivit några rader men nätet har varit fruktansvärt dåligt, har varit tacksam om jag fått se EN bild efter en halvtimme....dålig täckning är inte alltid rofyllt.

    Nu har jag tittat i kapp och jag beundrar dina foton mer och mer...jag förstår att ateljen viskar ditt namn högre och högre, du skulle verkligen passa in där!


    Varmaste kramar till dig!
    Hanna

    Sista bilden är så levande och vacker.

    SvaraRadera
  8. Ibland så saknas orden för
    dina foton...
    Så VACKERT...
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Var har du köpt örngottet, det med volang och tryckt mönster?!
    Vill ha :)
    Älskar dina bilder!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. åh, Ni är för fina !
    tack alla !!

    .

    malin, ~ den bilden är
    från hemma hos sara
    *swooon* :) men jag
    är ganska hundra på
    att det är från granat
    att döma av mönstret !
    underbart, ~ & mjukt ..

    tack fina Du !

    .

    SvaraRadera
  11. vackra, fina du.
    jag älskade med lakanen, men hittade inget märke som hette granat :(
    de var så otroligt vackra, så harmoniska.

    varmaste.

    SvaraRadera
    Svar
    1. sara {& malin}

      förlåt, jag stavade ju fel,
      granath med h
      heter det, ~ & finns
      åtminstone som fysisk butik
      i helsingborg; granath living
      {på drottninggatan 33}.

      jag har sålt deras eget
      märke när jag hade butik
      {smycken, underbara
      kuddar, plädar etc} ..

      om någon av Er har lust kan
      Ni ju alltid slå dem en signal
      & höra just om kuddfodral?
      042-14 05 60

      lycka till,
      ~ & tack för fina ord.

      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...