4.19.2012

when life gives you lemons










i dag är en dag av sorten när man skulle behöva 
något hembakat på något sätt. 
allra helst de där magiska lemon poppy seed cupcakes..
 och så skulle man behöva att det var eld i öppna spisen och kanske såna’ 
där tunga, mjuka sammetsgardiner mot det grå utanför. 
te i koppar av det tunnaste tunna blommiga porslinet som är så
skört att det liksom frasar lite när man flyttar kopp mot fat.
för att då måste man göra bara det, just då.
inbillar jag mig. 
och så hasa runt i siden givetvis.





nu är jag ju ungefär sämst i landet på att baka. 
och ska jag tycka lite synd om mig själv, 
så är jag väldigt dålig på att göra eld i öppna spisen också. 
halv rökförgiftning lyckas jag skaffa mig varje gång, 
av att sitta där och puffa & blåsa.
inga sammetsgardiner har jag heller. 
eller blommigt frasporslin. 
ja, Ni hör ju själva. 
det är fasligt synd om mig idag.

uj uj uj.

guldfärg fram.
och kärlek.


8 kommentarer:

  1. B e a u t i f u l - you're a master of creating the perfect nuances. I'm not a prized baker, either, but that's what I'm about to start doing with my daughter, there's something wonderfully relaxing about it (especially the thought of it :)).

    Thank you again for sharing such glorious beauty. These golden yellows are now imprinted in my brain.

    SvaraRadera
  2. Dina inlägg, bilder tillsammans med texterna, skänker mig alltid harmoni och jag blir alldeles lugn inombords. Något jag behöver speciellt just nu. Tack!
    Hade jag kunnat skulle jag knacka på din dörr och lämna över de godaste bakverk du kunde tänka dig.
    /eva

    SvaraRadera
  3. kom hem till mig finaste Hannah så bjuder jag på hembakt och eld i spisen, det där porslinet finns med. de där sammetsgardinerna får vi visualisera :)
    kram från Petra, du vet hon på landet med man, hund och barn :)

    SvaraRadera
  4. When life brings you lemons, make a gin & tonic! ;o)
    Góekram,
    Lydia

    SvaraRadera
  5. Jag har hört att man kan göra citronsaft också :)

    Dina bilder är vackra !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  6. Underbart! Det där citronträdet skulle stå här hos mig. Har ett men det växer sååå dåligt.

    Älskar dina bilder ♥

    kramar @nette

    SvaraRadera
  7. thank you so much rebecca ..
    .. completely agree, there’s
    something about all of these
    ’getting your hands in there - things’,
    like baking, planting, gardening ..
    a kind of meditation, no? *smiles*

    .

    tack tack tack eva, ~ vad fint av Dig.

    .

    jag fortsätter hoppas, ~ & sikta på
    att där snart ska finnas en lucka tid,
    fina petra ! tänk vad jag missat ..

    .

    oh, sofie, ~ thank you.
    in a way the feeling is a bit
    bittersweet reading your comment;
    i miss so much at the moment having
    the time for more conceptual
    photography. i am now planning & w i l l
    make it happen later this spring and
    summer .. *smiles* thank you so much
    for your sweet & kind encouragement ..

    .

    lydia, ~ låter som en plan !
    .. & tack för goekramen; den kändes. :)

    .

    anci ~ den är inte fel den heller ! :)
    stort tack .. & kram

    .

    anette ~ mm, de är så fina.
    alltid älskat träd, ~ & gärna de
    där som påminner om italien. *ler*
    denna gången köpte vi faktiskt en
    flaska citrusnäring, ~ & det växer så
    det knakar. jag är också på det med
    saxen ofta [som synes] så att det inte
    blir för tungt med de färdigmogna ..

    tack för fina ord !


    SvaraRadera
  8. Om det inte varit så fasligt långt hade jag svängt förbi med något hembakat, inget slår det en "sådan " dag
    Men du får en virtuell kram iaf!
    Malin

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...