12.15.2011

påfågelöga


my secret life | square crop & lightbox






det var jättelängesen’ jag gjorde ett självporträtt. 
har jag ingen annan att fotografera, vilket jag föredrar, 
så får det bli ett då & då, när andan faller på, 
~ & lusten att fånga 
en någon på bild blir för stor. 

är inte det här tänkvärt vackert så säg;


’.. and if these pictures have anything 
to say to future generations,
it's this; 
i was here. 
i existed. 
i was young,
i was happy, 
and someone cared enough 
about me
in this world 
to take my picture.’ 


{ur filmen one hour photo}





jag & kameran ska strax ge oss ut 
på långpromenad 
hem till mamma & pappa. 
vi ska tända brasan i målar-rummet 
på kliniken, ~ & plocka fram 
koppar & ljus,
mjuk pepparkaka & clementiner,
och papper & penslar. 
de workshop-dagar som mamma
håller i blev fulla snabbt, 
~ & det ska bli spännande och mysigt
att se vad de hittar på. 
kanske vill en eller några någon 
vara med på bild i kväll. 


allt gott till Er fina !






© hannah lemholt photography




13 kommentarer:

  1. Jösses! Du är lika vacker som alla dina bilder!

    SvaraRadera
  2. Men shit!
    Det där är på allvar en av de absolut finaste( & då har du ändå en rejäl bunt med andra underbara porträtt) av dina porträtt!
    & så älskar jag påfågelsfjädrar sjukt mycket!


    /anna

    SvaraRadera
  3. Ahhh, så vackert att jag tappar andan!
    Ville bara säga det :).
    //Mini

    SvaraRadera
  4. Jag ställer upp och pratar aulor anytime!

    SvaraRadera
  5. Kors!! Du är så vacker!

    SvaraRadera
  6. Du är så vacker !!

    SvaraRadera
  7. vakre du ♥
    nyyydelig foto
    *magisk*

    de søteste kommentarer du legger igjen hos meg
    gjør meg så GLAD, takk søte søte søte du ♥

    SvaraRadera
  8. Vilka fantastiska bilder du skapar!!

    SvaraRadera
  9. Din själ är vackrare...

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...