11.19.2011

systerskap








det är mycket, om inte bara, - fotografi - i huvudet på mig just nu.
en himla massa tankar i en salig röra. 
en hel del som ännu inte funnit sin form. 
men vad som står klart & känns i hela mig;
är tacksamheten över att ha upptäckt den här kärleken överhuvudtaget. 

och tacksamheten, ~ & ödmjukheten inför allt som hänt 
på den här, ändå rätt så korta tiden; saker som jag 
inte ens kunnat föreställa mig för två år sedan. 

..och så är det något av det som berör mig allra mest.
mötena med nya människor. 

människor som är främlingar vid första ögonkastet, 
men som bara några ögonblick & kameraklick senare 
blivit en så viktig, inspirerande, fantastisk och till och med
självklar relation i, & del av ~ mitt liv att jag inte kan förstå 
att de inte funnits där tidigare. som särskilda systrar. 


jag blir alldeles uppfylld av den känslan. 
en nästan överjordisk, 
men likväl fullkomligt självklar synkronicitet. 
om och om och om igen ser jag prov på den 
när jag jobbar ihop med de här fantastiska tjejerna. 
kanske kommer det på köpet när alla visar varandra respekt, 
när det finns total tillit, när alla vill varandra genuint väl, 
~ & lyfter varandra utan att ens behöva uttrycka det i ord, 
det bara finns där. 


det är ingen dålig extrautfyllnad i såfall. 
det förändrar allt. 
synk. systerskap. 
det finns så enormt mycket glädje där.
och det är en alldeles viss kärlek. 


lina & jossi | canon eos 5d mark II & canon ef 50mm/1,4usm





i morgon tror jag att jag drar en pausfågel 
bland Era kommentarer .. 

tills dess önskar jag Er
en riktigt go’ lördag!






±

© hannah lemholt photography


3 kommentarer:

  1. Men kära nån, vilka bilder och vilken människa BAKOM kameran! Oj oj! Jag är mäkta imponerad!
    Kram kram! /Angelica

    SvaraRadera
  2. Såå underbart skrivet!! Vilken lycka att få känna så <3

    SvaraRadera
  3. Det är så vackert när det är så självklart. Systerskapet. Det finns ju en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varann sägs det ju (och vi får väl hoppas det).

    Ingen människa är en ö.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...