11.05.2011

tidlöshet




{vackraste busungen lina för spira | you are time, you breathe time’ i lightbox}





vi är nyss hemkomna från långpromenaden längs havet. 
luften är enormt skön nu. 
de andra är iväg och köper lite goda bullar, 
- & kardemummakaffet börjar dofta från köket.
det här känns verkligen som en lördag,
med risk för att låta larvig.

några av Er har undrat hur man får sina fotografier 
sådär tidlösa.
till stor del tycker jag att det till en början
är det svartvita som bidrar allra mest till den känslan. 
det finns en hel del fina recept här hos sanna. 


hos sanna finns också ett recept för att skapa ett åldrat fotografi
något som kan lägga en fin grund för att skapa just det där tidlösa. 
att sedan uppe på det jobba med texturer,
som man lägger ovanpå fotografiet i photoshop,
kan addera ytterligare till den där känslan av tidlöshet.  

på flickr’ finns en mängd fina ’textures’ som man ofta får använda fritt.
men tänk på att; give credit where credit is due .. 





om man riktigt gillar ’old school’ stuket, kan man få ännu mer effekt
om man behåller texturen som helhet med slitna kanter etc. 

med lina är det så härligt för att hon har den typen av utséende 
som hon dels kan skifta mycket själv, - & som dels känns klassiskt i sig.
här nedanför hade vi plåtat spira hela dagen,
- & skojade om att hon var en trött diva
som stampade i marken och
inte ville nå’ mer.

sekunden efter spricker hon upp i ett av sina härliga léenden.
det är ju en lyx i sig; att få fotografera någon 
som kan uttrycka sig så med både kropp & ansikte. 

på måndag är det dags igen. 
oj vad jag längtar!







ha en riktigt fin lördag godingar !







© hannah lemholt

6 kommentarer:

  1. Så vackra bilder och vilken söt modell...

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  2. När jag känner mig orolig i kroppen går jag in på din blogg och genast infinner sig lugnet.
    Snygga stövlar du beställt, kompis.....jag har ett bud på väg hem från Free People på basker och om det finns plats....väska och stövlar, har ju mången släkt "over there" så slipper jag den tråkiga tullavgiften.
    Kram Sanne/Tine K

    SvaraRadera
  3. nu har du svar,
    duktiga begåvade du.

    Stor kram.

    SvaraRadera
  4. Gud va vackert. Du är fantastiskt duktig! Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack för alla tipsen! Moderskeppet är ju också en sida för de som vill titta och så Nevnarnien har ju många bra tips! Snygga stövlar du hade beställt, voj voj! Har spanat in på freepeople sidan också, helt nytt tör mig, mycket snygga kläder och lite så personliga, men det är det där med storlekarna, hur pass "små " de är då min byst kräver lite större storlek så man kan andas :) Ha en fin tisdag! Kramar

    SvaraRadera
  6. tack för alla fina ord !! :)

    .

    lillstinta ~ är ju inte a l l t i d
    det finns men om det gör det
    tycker jag ’reviews'en’ är till
    mycket hjälp där! jag hade fått
    fel storlek på mina boots om
    jag inte läst dem .. :)

    är alldeles kär i freepeople.
    inte allt. men jag tycker det
    är ett riktigt fint komplement
    till det mode vi har här hemma;
    för att göra det lite mer personligt.. :)

    .

    kramar till Er alla 5 ! :)

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...