10.24.2011

att omfamna ofullkomlighet


när man fotograferar digitalt i allmänhet, 
- & när vi gör en heldagsplåtning som med spira i synnerhet,
då är det lätt att man är där på papperskorgs-symbolen 
och fingrar för ofta.
för att det är så mycket man vill få plats med
i den där magiska mackapärens minne. 

jag försöker låta bli med det. 

det finns så mycket vackra ’misstag’
som kan bli med en analog kamera,
som man lite missar i den digitala världen;
där allt blir fullkomligt & precist. 

nu är jag ju svag för, - & vill åt ’old school’ hållet 
överhuvudtaget lite med mitt fotograferande.
men det är något visst ibland med det oskarpa, tycker jag. 
det kornigt filmiska.
det som inte berättar allt utan lämnar en dörr öppen för fantasin.
för det ofullkomliga. 

i morgon bitti blir jag upphämtad av en fin en,
- & så ska vi iväg på ett möte jag ser fram emot massor.
det ska mätas, pratas, planeras, - & säkert drickas urgott kaffe.
jag hoppas att allt faller på plats. 
i så fall får Ni se mer av detta lilla julprojekt 
längre fram .. 

jag hoppas Ni haft en skön start 
på Er vecka,
- & tackar ödmjukast för 
alla fina ord Ni lämnar efter Er ! 





±

© hannah lemholt








6 kommentarer:

  1. Vilka fina kort...och hoppas att allt faller på plats imorgon...Det är första gången jag tittar in hos dig.

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  2. Du är UNIK och din blogg är magisk..

    SvaraRadera
  3. Nä ibland är man lite dum och plockar bort bilder som egentligen är fina i sig. Det som ser suddigt ut i lilla displayen kan ju bjuda på något helt annat på dataskärmen. Bättre att satsa på ett extra minneskort va?
    Får man lov att ställa ett par kamera-relaterade frågor? Jag har i dag en Nikon D5000 med ett par objektiv. Nu börjar jag fundera lite på en ny och ibland drar det mot en Canon. Så jag undrar egentligen vad som fick dig att välja Canon före Nikon och inte tvärtom. Och så är jag lite nyfiken på vilka objektiv du gillar mest? Just nu är jag lite kär i mitt 35/1.8 men snart är jag nog tillbaka till mitt tele på 55-300. Tur att det finns lite att välja på ;)
    Ha en fin kväll. Kram och tack för vackra bilder!

    SvaraRadera
  4. Visst är de ibland de bästa bilderna?! Och ibland tvärtom; de som ser så himla bra ut i displayen men sen visar sig vara nej tack på skärmen.

    SvaraRadera
  5. Åh jag gillar hur du tänker kring foto! Det syns ju också i dina bilder. Eftertänksamheten.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...