8.20.2011

sa någon hallon med mjölk?



alltså. 
det här med väggen. 
den var vit när jag åkte hemifrån klockan två igår. 
vit som i att allt här hemma är vitt, vitt, vitt. 
vit som jag skrev ett helt inlägg om häromdan’
den var såhär när jag kom hem klockan kvart över sex.


& alltså.
jag är, lite sådär i halvhemlighet, 
anhängare av tanken kring lagen om attraktion.
jag har inga skumma ceremonier här hemma eller så, 
men jag tror på att positivitet föder positivitet { & vice versa*},
~ & ja, till och med att man får mycket av det man vill 
om man tror på det.


sa någon ".. & sån’ där hallonrosa som är som om man faktiskt 
{ i ett otyglat passionerat ögonblick - } 
krossat hallon mot en vägg; 
 skiftande från mörka fläckar till utspädd hallon-och-mjölk-rosa."?


älskling, vad pågick här hemma igår egentligen?


alltså. det här med väggen. 
det där är en del av vår ena sovrumsvägg. 
jahapp. alternativ: 


1. tvätta av & behålla 
2. knacka fram tegelväggen bakom



?




* really? vise versa? eller vise verca? vice versa?





3 kommentarer:

  1. Hej, Jag undrar om detta oxå är din blogg: http://fotografiboxen.blogspot.se/2013/06/zebra.html
    Det verkar vara två olika personer men ni skriver om exakt samma saker och har samma typ av bilder och i en del fall exakt samma text... Nyfiken!
    /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar


    1. hej elisabeth,


      jag har fått lite mail om det här
      från olika hörn i världen på sista
      tiden, men nej; det är inte min blogg,
      och har ingenting med mig att göra..
      ~ dock ärdet ju mina personliga texter
      kopierade och inklistrade, rakt av i
      vissa inlägg. blir riktigt, riktigt ledsen.
      att bilder kopieras har man börjat räkna
      en del med; även om inte det heller är
      roligt [så tråkigt rent kreativt också] men
      att verkligen kopiera och klistra in
      det jag skrivit, som är äkta och utlämnande
      från mig, ibland något min mamma sagt etc..
      d e t är en helt annan grej ..


      allt gott till Dig,

      hannah

      Radera
    2. Hej igen,

      Tack för ditt svar!

      Jag googlade Fotografiboxen för några dagar sedan eftersom jag ville gå in på hennes blogg, som jag tyckte verkade spännande och hamnade då på din istället. Blev helt förvirrad först eftersom många av texterna var exakt på pricken (med kommatecken och allt) samma. Skillnaden var att hon skrev dom i år… Dessutom är många av bilderna tagna runtomkring här i nordvästra Skåne, kan jag se. Alltså vi (här hemma) saknar ord! Precis som du säger, att man snor bilder är en grej (dåligt det också såklart) men texter…. Helt overkligt, liksom! Vi blir jätteilla berörda och jag kan bara tänka mig hur du måste känna dig. Skickar dig en stärkande kram! Hoppas det går att få stopp på tjuven!

      Hur som helst, så har jag såklart gått över till din blogg. Jag älskar den! Det är en sådan blogg som gör att man, när man känner sig nere och hängig, snabbt lyfts upp igen. Jag fotograferar själv mycket och ska gå en 1-årig utbildning i experimentell fotografi som börjar om en månad. Mina bilder drar åt det lite mer mörkare och dystrare hållet men ibland måste man titta på olika typer av bilder för att rensa hjärnan och för att få inspiration och input från andra stilar. Dina bilder är perfekt för detta!

      (Bilderna på Lina är fantastiska b t w. Hon har gått i min sons klass och jag har sett henne sen hon var en söt liten flicka... Kul att se henne som vacker ”ung vuxen”!)

      Lycka till med allt!

      ”Elisabeth”


      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...