8.27.2011

lugn & fin




 {porträtt av lillasyster. som alltid kan lugna mina nerver }




nu känns det bättre.

recept på det ?
lite tända ljus, dagens 2a jättekopp med kardemumma-café au lait,
- & njutande av ett av de goda tingen med att hösten kommer;
de proffsiga danskarnas vackra kataloger.






jag har ögonen på den gula pläden.
gult är något av en ny förälskelse för mig.
de där lite smutsigt gula tonerna är väldigt fina till grått, tycker jag. 
detaljer i horn och ben är tidlöst vackert,
- & muggarna med handen har jag redan råkat köpa. *


nu ska det mentalt förberedas för att gå på ’pool party’ i åskväder. 
det kan bli spännande det här. ** 



 



* jag är muggoman. 
dags för ett stort gammalt skåp
för all keramik; 
gärna med glas både fram & på sidorna.
hint hint älskling. födelsedag. snart. 


** spännande ?!
om nu sanningen alldeles tvunget ska fram
har jag de senaste fem minuterna 
hoppat lika många gånger 
minst en halv meter upp i luften, 
sprungit från datorn
och ställt mig i närmaste dörrkarm, 
- & .. hållit för öronen.
bra försvar när blixten slår ner. genialiskt.
(brukar inte tycka det är jobbigt med åska & blixtrar.
men när de kommer på samma gång och det liksom låter som om 
självaste himlen rivs itu i två otrevliga delar
och rummet lyser upp, då blir jag lite skraj. )
jag. i en pool belägen i en trädgård
med stora öppna fält som enda grannar. idag. 
lite tveksam på just det.








16 kommentarer:

  1. Men hej Hannah! Vad kul att du har börjat blogga - det visste jag inte :) Den där gula pläden faller jag också handlöst för. Skulle matcha min gula plyshfåtölj fint. Fast uppe i sovrummet då :)

    Nu ska jag följa dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt vacker blogg du har. Jag jobbar med en annan gudomligt vacker kvinna som talar om dig ofta. Ha en härlig dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket fint, vilken jättefin blogg du har!

    SvaraRadera
  4. Oooo så vackra bilder - och ljuvliga texter! Kommer att titta in fler gånger-var så säker.
    Håller med om den gula pläden. Den är så fin.

    Ha en skön söndag,
    kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hittade precis till dig. Vilken ljuvligt fin blogg du har! Härligt när man hittar sådana guldkorn, kommer absolut följa dig vidare.

    Må så gott!

    //Johanna

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Kom hit via Anna-Malin. Jag njuter verkligen av dina vackra bilder och den lugna stämningen på din blogg. Kul att ha hittat hit:)

    Trevlig söndag!

    Hälsningar Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vakker blogg...
    Treffer meg midt i hjertet..
    Fineste søndag til deg...
    Klem:)

    SvaraRadera
  8. Hei:) Så fin blog du har:) Her kommer eg gjerne igjen!
    Helsing Beate

    SvaraRadera
  9. hoppas mitt mail kommit fram ♥

    SvaraRadera
  10. Din blogg är ljuvligt vacker!!!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Otroligt vackert, är det här inne.:-) Stina

    SvaraRadera
  12. Du verden for noen flotte bilder!
    Du har en nydelig blogg som jeg er glad for at jeg kom over.

    Ha en fin søndag! Klem Vivian

    SvaraRadera
  13. blir alldeles mållös ..

    tack & kram & klem
    många gånger om !

    SvaraRadera
  14. I like that you feel a little awkward in that the translation to English seems a tad absurd. It might just be a metaphor for the fact that we all - person to person - get a little lost in translation, never completely making sense to each other.
    And you should rest assured that mangled translation (manglation?) doesn't obscure your whimsy and creativity.

    SvaraRadera
  15. Vilket otroligt vackert fotografi (det översta)! Älskar hur ångan förvandlas till hjärtan!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...