8.24.2011

skatbon & heta potäter

tittut.

lilla my varianten är det enda som numera fungerar 
på detta hår som lever sitt alldeles egna liv. 
sisådär en gång om året klipper jag mig. 
{ jag misstänker att detta tillhör sådant man inte ska erkänna. }
min stackars frisör har gett upp för länge sen’ & sticker numera 
bara åt mig en borste utan att överhuvudtaget titta efter,
~ & så får jag reda ut virrvarret själv innan vi ens kan börja fundera. 


när jag nyss sökte efter ett klokt lilla my citat att avsluta med,
för att liksom väga upp för frisyren,
~ då snubblade jag över det här 

’feministiskt mode tar över i sverige’ 
hoppla.

jovars, diskussionen om vintagemode & feminism tycks ju vara 
något av en het potatis som inte vill svalna.
särskilt svårlöst verkar frågan kring om ifall viljan 
att klä sig i t.ex 50tals klänningar
också är en längtan tillbaka till den tidens andra ideal.
i tidningar, bloggar och kommentarsfält diskuteras det
med varierande grad av argsinthet


om man är arg så är man arg, konstaterade lilla my 
och skalade sin potatis med tänderna. 
man ska vara arg ibland, vartenda knytt har rätt att vara ilsket. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...