8.19.2011

junkie

jag har fotografier att redigera, 
dusch att ta, kläder att tvätta, mail att svara på, 
jobb att göra, tid att passa. 

men här sitter jag istället. 
med en stor kopp café au lait med kardemumma, 
gardinerna fördragna. de & stearinljusen fladdrar lite lätt.
hjärtat slår aningen snabbare än vanligt, 
blicken far över skärmen. 
djupa suckar & sorglustiga kvidande undslipper mig. 

hej. jag heter hannah & jag är missbrukare

av mäklarsidor på internet. 

jag kan inte låta bli. jag förlorar mig fullkomligt i ord
som tidsenlig.. burspråk.. kakelugn.. stuckatur.. vitsåpat.. gasspis..   
{ bara lyssna på dem ! } 
.. & bilderna.. bilderna! de dreglar jag över. 

favoriten är bo-laget. där blir jag fullkomligt spattig. 
de gör ungefär allt rätt. 
vi har inga som helst planer på att flytta till malmö. 
men jag har nog inbillnings-flyttat-in våra saker i 
i stort sett alla deras ’objekt’.


alla bilder ~ bo-laget 

det är bara att inse. jag är nog en lägenhetsmänniska ändå. 
sekelskifte .. *suck* 
bo-laget. jag älskar Er. 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...