8.28.2011

/ˈboʊkɛ/




lördagskvällen visade sig bli en mycket läcker kombination av
gråtunga skyar & turkost 25° vatten, 
inramat av rågblonda fält så långt ögat kunde nå.
poolglitter & lite champagnebubblor i skymningen. 

glad att jag hade kameran med mig,
~ & ännu gladare att jag beslöt att överge 
skarpa och korrekta återgivelser av ögonblicken, 
till fördel för skönt sudd & behaglig bokeh.


bokeh
{ från japanska boke, 暈け, som betyder ’suddig’ }
inom fotografin en benämning på de delar i en bild som inte är i fokus
  




att sedan komma tillbaka hit i dag 
och plötsligt bli bortskämd med Era fina kommentarer .. * 
det har gjort min helg långt mer än komplett,
~ & var droppen som fick mitt hjärta att svämma över.





* plötsligt som i alldeles alldeles fantastiskt 
godhjärtat fixat av anna~malin.
Du är ett lyckopiller. helt enkelt. 
kram, h



4 kommentarer:

  1. just found your blog! BEAUTIFUL images, hughs Anja

    SvaraRadera
  2. Jag hittade din blogg via flickr där jag också håller till. Du tar helt fantastiska bilder! Jag älskar också oskärpa & bokeh!!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Hittade hit via bloggen helt enkelt och jag håller verkligen med hennes inlägg angående din blogg. Balsam för sinnet och skälen. Följer dig genast då det verkar kunna bli en intressant blogg fram över. Kram för annorlunda blogg, Marie

    SvaraRadera
  4. thank you so much, anja, ~ glad you found your way here !
    your blog looks beautiful ..

    lotta ~ vad kul med flickr’-folk ! *ler* stort tack !!

    marie ~ fina ord som värmer .. tack !

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...