8.26.2011

swenglish


1. original i svart & vitt 
{ via channel mixer  }

2. en brun-tonad textur satt på lighten  

3. en andra, något 
smutsigt vit textur ovanpå satt på multiply 




i dag var en sån’ där dag när jag jobbar med en bild i flera olika versioner, 
~ & det slog mig, som så många gånger förr, hur mycket
bara att lägga på ’textures’ 
kan förändra en bild i både ton, ljus,
~ & till och med känsla.
i synnerhet när man jobbar med kontrastrika, svart och vita bilder,
~ & framförallt om man använder någon av de mer synbara layer modes’en
som color burn, eller lighten. *

för mig kan det vara svårt att välja vilken bild som sedan ska användas,
~ & ibland kan det vara en finess med att lägga ut olika versioner
som på flickr t.ex, där jag håller till, 
~ & få höra hur olika människor kan tycka om varianterna.

i det här fallet valde jag tillslut en 4e version just för flickr, 
~ & just den blev det för att jag tyckte den var 
fin mot svart bakgrund 
i lightbox’en.


* sårry för all swenglish 
men jag har från första början 
använt photoshop på engelska & då blir’e so. 





3 kommentarer:

  1. nej men ååå.
    är du här nu, äntligen!
    heja heja du klarade det :)

    den vackraste oasen av dem alla har du skapat härinne hannah... ♥

    {och jag är lite rädd att ditt mail inte kommit fram till mig...}

    kram.

    SvaraRadera
  2. You forgot to mention , to start with a gorgeous model, the place where most of us get stuck!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...